.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش رييس مجلس به مخالفت ها با مصوبه وقف اموال دانشگاه آزاد

رييس مجلس شوراي اسلامي در واکنش به انتقادهاي وارد شده از سوي رسانه ها و برخي اشخاص به مصوبه مجلس درباره وقف اموال دانشگاه آزاد تاکيد کرد اگر کسي در رسانه ها با دريدگي نسبت به جايگاه مجلس صحبت کند به معني منطقي بودن کلام او نيست.

به گزارش ايرنا ،"علي لاريجاني" عصر روز دوشنبه در نشست تخصصي تاريخ مجلس که در ساختمان مشروطه برگزارشد در سخناني از واکنش هاي بوجود آمده در خصوص مصوبه اخير مجلس مبني بر وقف اموال دانشگاه آزاد انتقاد کرد.
وي گفت: برخي افرادي که در اين زمينه سروصدا کرده اند کل مصوبه را خوب نخوانده اند زيرا اين مصوبه درباره همه موسسات آموزشي غير دولتي است و تنها بخشي از آن شامل دانشگاه آزاد مي شود.
لاريجاني با تاکيد براين که وي در جريان بررسي اين طرح به آن اشکال قانون اساسي گرفته است اما مجلس آن را وارد ندانسته گفت:‌مجلس هم مانند ساير نهادها تابع نظامات قانوني خود است و اداره مجلس بايد طبق آيين نامه صورت مي پذيرد.
وي با تاکيد براين که رييس مجلس نمي تواند بدون اخذ نظر نمايندگان طرحي را از دستور خارج کند از اين که روند رسيدگي به اين مصوبه به لايحه اي در خصوص قانون انتخابات در مجلس ششم مقايسه شده بود انتقاد کرد.
وي افزود:‌در مجلس ششم رييس مجلس لايحه انتخابات را با حکم ولايي از دستور کار خارج کرد اما در اين مسله حکم ولايي مطرح نبود.
رييس مجلس تصريح کرد:‌در مورد اين مسله بن بستي در کار نيست و ممکن است شوراي نگهبان اخطار قانون اساسي را وارد بداند و به اين خاطر نياز به غوغاسالاري در اين موضوع نداريم.
لاريجاني خاطر نشان کرد : مجلسي که اين مسله را تصويب کرده همان مجلس بود که در برابر زياده خواهي هاي ساير کشورها ايستادگي کرد پس چطور جايي که مطابق ميل شما نيست اين گونه رفتار مي کنيد.
وي چنين رفتارهاي را عاقلانه ندانست و آن را توهين به قوه مقننه ارزيابي کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.391 seconds.